راه هایی برای تسکین سردردهای بارداری

به علت تغییرات هورمونی و تغییرات در فشار خون در زمان بارداری، افراد در اوایل دوران بارداری خود دچار سردردهای خفیفی معروف به سردردهای بارداری می شوند. این سردردها برای جنین مشکل زا نخواهند بود اما تداوم آنها مادر باردار را دچار مشکل خواهد ساخت. در ادامه با روش هایی برای رفع این سردردها آشنا خواهیم شد

برای جلوگیری و یا درمان سردردها در زمان بارداری بدون مصرف قرص های مسکن روش های زیر را می توانید به کار بگیرید :

از عوامل آغازگر سردرد دوری کنید : اگر بعضی از غذاها و یا بوها در شما موجب ایجاد سردرد می شوند از آنها دوری کنید. داشتن روزنگار سردرد می تواند شما را در شناخت این عوامل یاری کند

داشتن فعالی فیزیکی در برنامه روزانه : قدم زدن و یا حرکات ایروبیک سبک می تواند باعث کاهش سردرد شما بشود

مدیریت استرس : راهی برای رهایی از استرس های خود پیدا کنید

انجام تمرینات ریلکسیشن : تنفس عمیق ، یوگا ، ماساژ و تصویر سازی های ذهنی می تواند شما را در رهایی از سردرد یاری کند

داشتن تغذیه منظم : داشتن برنامه غذایی منظم و نوشیدن میزان کافی مایعات می تواند موجب کاهش سردردهای شما بشود.

داشتن برنامه خواب منظم : داشتن برنامه منظم خواب نیز یکی دیگر از عواملی است که می تواند باعث رهایی شما از سردردهای بارداری شود.

بیوفیدبک : با تکیه بر ارتباط مغذ و اعضای بدن شما می توانید بسیاری از رویدادهای بدن را تحت کنترل خود در آورید. تجربه نشان داده است که شما میتوانید فشار خون، ضربان قلب و سفتی عضلات خود را تحت کنترل خود داشته باشید . برای اینکه بتوانید سردرد خود را به روش بیوفیدبک یا بازخورد زیستی تحت کنترل داشته باشید می توانید به متخصص بیوفیدبک مراجعه نمایید.

بیشتر زنان باردار با فرض مضر نبودن استامینوفن در بارداری این دارو را برای سردردهای خود استفاده می کنند. دقت داشته باشید که هر دارویی حتی استامینوفن ویا داروهای مسکن گیاهی  را در دوران بارداری تحت نظر پزشک خود مورد استفاده قرار دهید.

سردردها در دوران بارداری شایع هستند و شما تنها فرد بارداری نیستید که در دوران بارداری خود دچار سردرد شده است. اما توجه داشته باشید که بعضی از این سردردها ممکن است علت های مهمی داشته باشند. در صورتی که سردرد شما از حالت یک سردرد معمولی به یک سردرد شدید تبدیل شد بایستی جهت بررسی علت سردرد به درمانگر خود مراجعه نمایید.

دریافت جایزه نشان عالی مدیریت سلامت، درمان و زیبایی

کلینیک آرامش تهران با شرکت در کنگره نشان عالی مدیریت سلامت، درمان و زیبایی که با همکاری آکادمی سلطنتی بلژیک در تهران برگزار گردید تندیس نشان عالی مدیریت سلامت، درمان و زیبایی را دریافت نمود.