بهترین دارو برای درمان میگرن

یکی از معمول ترین سوالات افراد مراجعه کننده به کلینیک در آغاز دوره درمان میگرن خود این است که بهترین دارو برای درمان میگرن چیست ؟

شاید اگر یک دهه قبل به دنبال درمان میگرن جستجو میشد تنها عبارات حاصل حاکی از عدم درمان میگرن و درمان ناپذیری این بیماری  بودند اما امروزه به لطف پژوهشگران حوزه های مختلف علوم پزشکی، علوم زیستی و طب سنتی می توانیم به دنبال داروی مفید در درمان میگرن باشیم.

در زبان علمی درمان به توقف علایم بیماری گفته می شود از این رو Treatment میگرن یا درمان میگرن کاری است که داروهای مسکن میگرن انجام می دهند.  اما پیشگیری از رخداد حمله میگرنی یا migraine prevention به جلوگیری از ایجاد سردرد میگرنی گفته می شود.

از این رو کلمه درمان میگرن در زبان فارسی در واقع معادل پیشگیری از میگرن با تاثیر ماندگار در زبان علمی است و در ادامه به پیشگیری با تاثیر طولانی مدت و یا ماندگار درمان میگرن خواهیم گفت.

روش های درمان میگرن :

داروها و روش های متعددی هستند که مدعی درمان میگرن هستند اما معروف ترین روش های درمان استفاده از بوتاکس در درمان میگرن است. بوتاکس نتایج بسیار خوبی در درمان میگرن دارد اما این نتایج گذرا بوده و بعد از اتمام اثر بوتاکس از بین می روند. در طب نوین بوتاکس را به عنوان یکی از ابزار در مراحل رفع اعتیاد ناشی از سوء مصرف مسکن استفاده می کنند به این صورت که با تزریق بوتاکس بیمار به مدت محدودی دچار سردردهای شدید نشده و در این زمان پزشک به مرور داروهای مسکن مصرفی بیمار را کاهش می دهد. همچنین در مورد تاثیر طب سوزنی  در درمان میگرن نیز نتایج خوبی گزارش شده است. به عبارتی طب سوزنی می تواند بر روی برخی از انواع میگرن موثر باشد. بعضی از مراکز درمانی نیز با انجام عمل جراحی بر روی بیمار و سرکوب کردن بعضی از اعصاب که گفته می شود محرک میگرن هستند میگرن را درمان می کنند که طبق گزارشات در حدود 30 درصد افرادی که تحت عمل جراحی قرار گرفته اند میگرن به طور کامل درمان شده است.

داروهای درمان میگرن:

داروی میگری هیل که در کلینیک آرامش به عنوان داروی اصلی درمان میگرن مورد استفاده قرار میگیرد را می توان اولین داروی معرفی شده برای درمان میگرن نامید. این دارو در سال 1388 به بازار ارائه شده و توانست موجب کاهش نزدیک به 70 درصدی میزان سردردهای میگرنی در مصرف کنندگان شود. درسال 1396 یا 2018 میلادی داروهای میگرن کات، ایموویگ ، آجووی و امگالیتی به عنوان داروهای درمان میگرن به بازار معرفی شدند که داروی میگرن کات با ارائه آمار کاهش 67 درصدی وخامت و سه داروی خارجی با حدود 30 تا 40 درصد کاهش تعداد سردردها معرفی شدند. البته در بازار داروها و مکمل های مختلفی هستند که در کاهش سردردهای میگرنی موثر هستند مانند برخی دمنوش های گیاهی و یا روش های آروماتراپی اما برای اغلب آنها نتایج مستندی از کارآزمایی بالینی ارائه نشده است. این دمنوش ها ترکیبات پیچیده ای ندارند و پیشنهاد می شود به جای استفاده از نمونه های کیسه ای از دم کرده خود گیاهان استفاده نمایید.

روش کلینیک آرامش در درمان میگرن:

در کلینیک آرامش اصول کار بر مبنای طب کل نگر بوده و متخصصان این کلینیک بر این باورند که بیماری بایستی از جهات مختلف مورد بررسی قرار گیرد. از این رو بیمار مبتلا به میگرن پس از معاینات و بررسی های اولیه نسبت به تایید ابتلا به میگرن، ابتلا به سایر سردردها در کنار میگرن، عوامل زمینه ای که میتوانند موجب تشدید سردردها و مشکلات بیمار بشوند و سبک زندگی یا لایف استایل فرد مورد بررسی قرار گرفته و پرونده جامع سلامت برای وی ایجاد می شود.

از میان روش های درمان میگرن، روش پایه کلینیک آرامش استفاده از بخور درمانی با استفاده از داروی میگری هیل است اما در کنار این درمان ممکن است برای شما تجویز های دیگری نیز انجام شود. همچنین در کلینیک آرامش خدمات طب سوزنی توسط دکتر طاهری ارائه می شود که بیمار بسته به تشخصی مشاور و یا تمایل شخصی می تواند خدمات درمانی طب سوزنی را نیز در کنار درمان اصلی خود استفاده کند.

آغاز ارائه خدمات طب سوزنی در کلینیک آرامش توسط دکتر امیرهومن کاظمی

با توجه به رسالت کلینیک آرامش در ارائه خدمات نوین درمان درد و تکیه بر طب سنتی و درمان‌های طبیعت‌محور خدمات طب‌سوزنی در جهت درمان دردها و بیماری‌های عصبی و عضلانی، بیماری‌های عمومی بدن، استرس و اضطراب‌ها و خدماتی نظیر درمان چاقی و کاهش وزن، تحت نظر دکتر امیرهومن کاظمی ارائه می‌شود.