نقش رژیم غذایی در درمان اختلالات سردرد یکی از بحث برانگیزترین موضوعات در زمینه پزشکی سردرد است. اطلاعاتی که در مورد رژیم غذایی میگرن منتشر می شود عموما حاصل تجربه های شخصی بوده و تعداد کمی از این رژیم ها به صورت علمی مورد بررسی قرار گرفته اند.

برتری روزافزون طب مکمل و جایگزین (CAM) در میان سایر درمان‌ها منجر به رشد داروهای گیاهی در منطقه آسیا و اقیانوسیه شده است. پیش بینی می‌شود که بازار داروها و درمان‌های گیاهی رشد سودآوری را به دلیل مقرون به صرفه بودن در مقایسه با طب آلوپاتیک ثبت کنند. خواصی مانند دوز بسیار دقیق که لازمه اثربخشی مناسب درمانی است، به نوبه خود، رشد بازار گیاهان دارویی را ارتقاء خواهد داد.

درمان پذیرش و تعهد

درمان پذیرش و تعهد که بطور اختصاری ACT (اکت) نامیده می شود، یکی از درمان های نسل سوم رفتاردرمانی بشمار می رود. هر چند این درمان بسیار نوآورانه است و تفاوتی جدی با سایر درمان ها دارد، حاصل حدود 30 سال مطالعه و پژوهش علمی و دقیق توسط پروفسور استیون هِیز و همکاران است.

خوردن غذای سالم

بر مبنای تحقیقی که اخیرا محققان دانشگاه ییل انجام دادند، یاد گرفتن چند توصیهٔ ساده به شما کمک می‌کند تا انتخاب‌های غذایی سالم‌تری داشته باشید. روش‌های آموزش ذهنی به افراد کمک می‌کند که میل و هوس خود را به غذا‌های ناسالم مهار کنند و بیشتر به غذاٰهای سالم روی آورند.

آلرژی فصلی

حساسیت فصلی یا آلرژی فصلی مانند دیگر حساسیت‌ها زمانی بروز می‌کند که سیستم ایمنی بدن در مقابل برخی عوامل موجود در محیط اطراف حساس شده و واکنش نشان می‌دهد. غالباً این حساسیت‌ها مشکل خاصی ایجاد نمی‌کنند.

آلرژی، واکنش افراطی سیستم ایمنی بدن نسبت به عوامل مختلف است. کسانی که دچار حساسیت هستند، دارای سیستم ایمنی فوق هوشیار هستند که نسبت به مواد ظاهرا بی آزار موجود در محل زندگیشان، واکنشی بیش از حد معمول نشان می‌دهند.

روش درمان آلرژی

آلرژی فصلی یکی از شایع‌ترین آلرژی‌ها است که با التهاب مخاط بینی همراه است. این مشکل اگرچه خطرناک نیست، ولی بسیار دردسرساز است و متأسفانه روز به روز هم این آلرژی‌ها شایع‌تر می‌شود.

درمان آلرژی

آلرژی حاصل واکنش اشتباه سیستم ایمنی بدن نسبت به یک ماده خارجی است. یکی از بهترین راه‌های درمان آلرژی تنظیم و تقویت سیستم ایمنی بدن است. با این روش بعد از اتمام دوره درمان سیستم ایمنی به نحوی تنظیم می‌شود که دیگر واکنش‌های غیر‌عادی نسبت به ماده خارجی نشان نداده و فرد دچار آلرژی نشود.

نقشه مغزی (QEEG) چیست ؟

استفاده از نوار مغزی برای بررسی آسیبهای مغزی امروزه در کشور ما یک روش آشنا و فراگیر میباشد. اما این روش تنها برای شناسایی آسیبهای ساختاری مغز کاربرد دارد و در مورد وضعیت کارکردی مغز نمیتواند اطلاعاتی به ما بدهد.

در نخستین کتابهای پزشکی در تعریف پزشکی آمده که : "پزشکی پیشه ای است که تندرستی آدمیان را نگاه دارد و چون رفته بود باز آرد از روی علم و عمل."

تأمّل درخصوص چگونه زيستن از ديرباز ذهن بشر را به خود مشغول ساخته و به موازات ارتقاي سطح دانش و آگاهي عمومي و نيز پيشرفت علم و فنّاوري و به خصوص فنّاوري هاي نوين ارتباطي، سبکهاي زندگي مختلف رواج يافته استسبک زندگي از جمله مفاهيمي است که در ادبيات علوم اجتماعي کاربرد گسترده اي دارد و براي بيان برخي ازمهمّ ترين واقعيّت هاي فرهنگي به کار مي رود.

تاثیر رژیم غذایی بر میگرن