طب سوزنی

طب سوزنی یکی از پر رمز و راز ترین فنون طبی جهان است که در درمان برخی بیماری‌ها تاثیرات حیرت انگیزی داشته است. با اینکه این روش درمانی ریشه در فرهنگ چین دارد، اما با توجه به قدرت درمانی آن، در سراسر جهان گسترده شده و در اکثر کشورها شاهد گشایش کلینیک‌های تخصصی طب سوزنی هستیم. طب سوزنی در عین سادگی ظاهری، علمی است پیچیده که انجام صحیح آن نیازمند مطالعه و تحقیق فراوان دارد.

متاسفانه یکی از مشکلات طب سوزنی در جامعه امروزی انجام آن توسط افراد غیر متخصصی است که تنها با گذراندن دوره‌های کوتاه مدت با بعضی از روش‌های این طب آشنا شده و آن را در فضای درمانی به کار گرفته‌اند.

کلینیک چند تخصصی آرامش با توجه به تمرکز بر روش‌های طب مکمل، اقدام به راه اندازی بخش اختصاصی طب سوزنی در فضایی استاندارد، همراه با تچهیزات طب سوزنی الکتریکی یا Electroacupuncture نمونه و افتخار همکاری اساتید بزرگی چون دکتر سیامک طاهری و دکتر امیرهومن کاظمی را دارد.

اساس طب سوزنی

طب سوزنی روشی درمانی است که در آن سوزن‌های ریزی در بخش‌های مختلف پوست بدن وارد شده و بر این اساس تاثیر درمانی خود را اعمال می‌کند. تاثیرات این طب در فرایند درمان بسیاری از بیماری‌ها از طریق مشاهده و ثبت سیگنال‌های بدن و یا تصویربرداری‌های پزشکی مانند fMRI بررسی و تایید شده اما علت دقیق این تاثیر از نظر علم همچنان ناشناخته است. برخی معتقدند طب سوزنی موجب تعادل در جریان انرژی بدن می‌شد اما بعضی از محققان بر این باورند که تاثیر طب سوزنی از طریق تحریک اعصاب بدن انجام می‌شود.

تعداد جلسات لازم برای درمان

اکثر درمان‌های طب سوزنی نیاز به چندین جلسه درمانی دارند و کمتر بیماری‌هایی هستند که در یک جلسه درمان شوند. اما بعضی مشکلات مانند برخی گرفتگی‌ها در عضلات بدن با طب سوزنی در یک جلسه قابل درمان هستند.

تعداد جلسات مورد نیاز برای درمان بیماری شما در جلسه ابتدایی و توسط پزشک معالج به شما اطلاع داده خواهد شد.

آیا طب سوزنی درد دارد؟

احتمالا تصور شما از ورود سوزن به بدن، تجربه تزریق واکسن یا داروهای درمانی باشد اما باید بدانید که ورود سوزن‌های طب سوزنی بسیار متفاوت از تجربه تزریقات است. سوزن‌های طب سوزنی بسیار نازک و ظریف بوده و در نقاط خاصی از بدن وارد می‌شوند. تجربه ورود سوزن در طب سوزنی نه تنها دردناک نیست، بلکه حس خوشایندی را در بدن ایجاد می‌کند. حتی ممکن است ورود بعضی از سوزن‌ها را حس نکنید و نتوانید محل ورود آنها را تشخیص دهید.

نحوه تعیین وقت و مراجعه

برای تعیین نوبت حضور در کلینیک می‌توانید از فرم رزرو نوبت کلینیک استفاده نموده و یا با شماره تماس 02196621414 تماس حاصل نمایید.

سوال در مورد خدمات طب سوزنی

چنانچه در مورد این خدمات پرسشی دارید و یا تمایل به رزرو نوبت مراجعه به کلینیک دارید لطفا فرم زیر را تکمیل نمایید. کارشناسان ما در اولین فرصت با شما تماس خواهند داشت.